dimecres, 14 de febrer del 2007

Seguretat

Bones, altre cop per aqui....


Ahir vaig llegir una noticia impactant en el tema seguretat en www.meneame.com, la noticia era que el FBI ha perdut en els ultims 4 anys 160 ordinadors, alguns d'ells amb material confidencial, i em vaig quedar a cuadros, això es seguretat... Després a la uni, em van comentar que els ordinadors publics de la meva fantàstica universitat, tenen el vncserver instalat, un programa que et permet controlar el escriptori remotament, i evidentment la màxima seguretat que hi ha per accedir al ordinador d'una persona que estigui trevallant és la contrassenya, per la gent que coneixeu del tema, sabreu que amb questio de 10 minuts es reventa. I avui per finalitzar, m'he donat compte que al correu de la URV no detecta els simbols d'exclamacio finals (m'imagino que no detecta cap simbol diferent del caracter i el numero...) amb lo que m'he adonat que estem envoltats de coses aparentment segures, però que la seguretat "brilla por su ausencia".

Crec que es un tema a reflexionar...
estem segurs de que es compleix el dret a la nostra intimitat? i en la informàtica?

Estimats lectors, si algú llegeix aquesta entrada, si us plau comenteu-la, no nomes les faltes, digueu que en penseu.

Sort!

P.D.: també hauria d'afegir que el vista en la seva primera beta (i segurament en totes les altres versions) portava un protocol de comunicacio entre windows vista integrat i sense la opcio de poder-lo desactivar, lo que s'anomenaria una intrusió amb totes les de la llei a la intimitat personal.